Začínáme s analytikou: Google Analytics

Chcete blíže poznat publikum, které navštěvuje vaši webovou stránku? Nedosahujete v prodeji vysněných cílů? V tomto článku vám v pěti minutách nastíníme možnosti využití nástroje, který pomůže s obojím. Vítejte u Google Analytics!

Google Analytics (dále GA) je nástroj vytvořený společností Google. Díky němu můžete získat cenné informace o uživatelích, kteří navštěvují vaši webovou stránku. Níže na obrázku můžete vidět úvodní stránku GA se všemi základními informacemi, které nabízí. Pojďme si některé z nich představit a ukázat si, jak je můžete jednoduše využít k přizpůsobení webu.

Vysvětlení pojmů na obrázku:
Sessions – celkový počet návštěv za určité časové období.
Users – uživatelé, kteří v určitém časovém období iniciovali alespoň jednu návštěvu.
Page Views – celkový počet zobrazených stránek.
Avg. Sessions Duration – průměrná délka relace.
Bounce Rate – procento návštěv, u kterých nedošlo k žádné interakci na webové
stránce.

Věk a pohlaví

Jednou z nabízených možností je přehled o věkové kategorii a pohlaví našeho publika. Věková kategorie nám prozradí počet návštěvníků různých věkových skupin. Můžete se například dozvědět, že nejpočetnější věková skupina vašich návštěvníků je v rozmezí 55-64 let. Dále můžete zjistit, že převažují ženy oproti mužům v poměru 70 : 30. Pokud máte v GA vše správně nastaveno, není těžké zjistit ,,které“ věkové kategorie nejčastěji navštěvují vaši stránku a konkrétně i ,,kolik peněz“ jsou ochotné zaplatit za nabízené produkty.

Jak prospěšné vám mohou být tyto základní informace?

Řekneme si hypotetický příklad:
Náš web se bude zabývat Paleo stravou. Z GA se dozvíme, že nejvíce za zdravou výživu a předplatné nezaplatí (oproti předpokladům) ženy, nýbrž muži, a to v průměru o více než 30 %. Tímto minutovým výzkumem si můžeme jednoduše odvodit, že cílení reklamy převážně na mužskou populaci nám zvedne zisky. Přidání propagovaného příspěvku na Facebook, kde se tento příspěvěk zaměří pouze na muže (obrázek na levé straně, ženy na pravé straně), nám pomůže oslovit o 12 % více potenciálních zákazníků za stejné peníze.

Samozřejmě, tento příklad je velice zjednodušený… Udělat si co nejpřesnější úsudek na základě výše zmíněné hypotézy by si žádalo vyhodnocení daleko více faktorů. Cílem tohoto článku však je, aby si i čtenář bez povědomí o GA utvořil představu o možnostech praktického využití Google Analytics.

Doufáme, že se nám to povedlo a budete dále pokračovat v rozšiřování svých znalostí webové analytiky – třeba s pomocí našeho blogu!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *