Jak žije Webvalley

SPOILER: Po přečtení se dozvíš, jak to ve Webvalley opravdu funguje…

Programátoři se prý neumí chválit. Snažíme se, aby se to zlepšilo. Je důležité vědět, co si naši kolegové myslí o sobě, o druhých, o společnosti, o službách… Potřebujeme zpětnou vazbu, že něco děláme dobře, a stejně důležité je pro nás zjistit, proč nám něco nejde a jak to zlepšit. Na oslavě 5. výročí založení Webvalley se nám podařilo dát společně dohromady hitparádu všeho, co se nám ve Webvalley daří dělat dobře. A tady to je!

Kolektiv, vztahy a atmosféra

Webvalley odstartovalo v roce 2012 s pár lidmi a přátelskými vztahy. Od té doby se mnohé změnilo a Webvalley se rozrostlo více než desetinásobně. Čím je firma větší, tím složitější vznikají vazby, prohlubuje se anonymita a je těžší cokoliv zorganizovat. My se ale nevzdáváme a děláme všechno pro to, aby nám přátelství a dobrá atmosféra fungovaly pořád stejně. Nastavujeme otevřenou firemní kulturu, kde každý může říct svůj názor, navrhnout změnu nebo uskutečnit vlastní nápad. S Webvalley organizujeme různé akce – chodíme do kina, na pivo, na hory, grilovat… A ve volném čase spolu chodíme do kina, na pivo, na hory, grilovat… Jednou jako kolegové, jindy jako přátelé.

Prostor, příležitost, osobní rozvoj

Každý z nás začal ve Webvalley pracovat jako student na dohodu o provedení práce. Od té doby měl příležitost se naučit věci, které se ve škole nedělají, dostal šanci zjistit, co ho baví a kterým směrem se dále vydat. Když má člověk zájem, kolegové mu rádi pomůžou a poradí. Děláme interní přednášky a kurzy, chodíme na workshopy a konference. Podle svých zájmů a schopností se každý může stát expertem ve svojí oblasti nebo se naučit od každého trošku. A kdo na to má, může být vedoucím týmu, komunikovat s klienty, organizovat firemní akce, spravovat elektroniku, montovat nábytek, objednávat pro ostatní obědy, malovat kanceláře nebo třeba sadit kytky…

Vážíme si také snahy našich kolegů, kteří se rozhodli bojovat o vysokoškolský titul. Snažíme se všem vyjít maximálně vstříc tak, aby mohli plnit své studijní povinnosti. Jediné, na čem jsme se ještě nedohodli, je dilema, zda je lepší Báňská nebo Ostravská :-D.

Vedení, otevřenost

Vše, co bylo zmíněno výše, je velkým dílem práce vedení. Původní zakladatelé a současní majitelé Webvalley – Luke a Vašek se rozhodli, že chtějí mít tuhle firmu a chtějí to dělat touhle cestou. A nechávají si do toho mluvit! Od nás, zaměstnanců… Protože nikdo z nás nemá univerzální recept na skvělou prosperující firmu. Děláme to s nejlepším vědomím a svědomím tak, aby nás to ve Webvalley bavilo, a abychom si na sebe vydělali. Je to naše společná práce! Scházíme se na pravidelných meetinzích a řešíme důležité organizační záležitosti. Ne vždycky dokážeme udržet naše setkání krátká a produktivní, ale vždycky jsou pro nás něčím přínosná.

Pochopení, asertivita

Možná hlavní důvod, proč nám to klape, je vzájemné pochopení. I když máme různé názory, potřeby, jiné cíle nebo znalosti… Protože ne vždycky se můžeme ve všem shodovat, ale můžeme se nějak dohodnout, aby výsledkem byl dobrý vztah na obou stranách. Díky tomu máme také dlouhodobé klienty. Dokážeme pochopit, co klienti chtějí. Jednáme s klienty individuálně, s respektem a zároveň přátelsky. Neznamená to přitom, že nedokážeme prosazovat vlastní názory. I když se vzájemně chápeme, jsme při tom asertivní a stojíme si za svým, dokud máme pádné argumenty.

Flexibilita

Jednou z takových věcí, u které je třeba zapojit pochopení, je pracovní flexibilita. Práce ve Webvalley se skládá z mnoha úkolů různé priority, které přicházejí od klientů každý den v téměř jakoukoliv denní dobu. Dostupnost našich služeb je pro klienty důležitá a my jsme vždy připravení tvrdě máknout. Termíny plníme včas!

Jindy máme práce méně a věnujeme se spíše interním věcem. Kolísavý přísun práce nám umožňuje využívat tzv. pružnou pracovní dobu, takže jsme v práci všichni od 10 do 15 hodin a zbytek osmihodinové doby si rozvrhujeme podle potřeby. Má to pro zaměstnance výhody i nevýhody. Můžeme si třeba v klidu zajít ráno do fitka, nebo si přispat, zajít k doktorovi, k holiči, na nákup, nebo odjet odpoledne dříve na rodinnou oslavu… A může se taky stát, že chcete jet v pátek odpoledne brzo na chatu, ale klient se zrovna rozhodne rozdávat úkoly…

Technologie, řešení problému

Svojí práci děláme, jak nejlépe umíme. Sledujeme trendy v našem oboru a navrhujeme klientovi zlepšováky, aby byl jeho projekt v co nejlepším technickém stavu. Jezdíme na konference, kde se potkáváme s IT i marketingovou komunitou. Všechny naše projekty udržujeme aktuální. Pokud odhalíme problém, hned ho aktivně řešíme. Klient od nás v tu chvíli včas dostává informaci o tom, co se stalo a jaké byly důsledky, kolik uživatelů problém zasáhl a opatření, která uplatníme pro zamezení opakovanému vzniku problému. Problémy netutláme, ale odhalujeme, řešíme, připomínáme si je a bereme jako ponaučení pro příště.

Co nám zatím nejde?

Na výročním setkání jsme se nekochali jen svými úspěchy. Sáhli jsme si do svědomí a každý se vyjádřil k věcem, které je u nás potřeba zlepšit, změnit nebo zavést. A co to konkrétně bylo? To vám samozřejmě neprozradíme…

Přidáme to sem na seznam pozitiv hned, jakmile ze slabiny uděláme naší přednost 😉 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *