Začínáme s analytikou: Hotjar

Při nástupu do Webvalley jsem byl seznámen s různými nástroji pro analýzu webových stránek. Jeden z nástrojů, který mě okamžitě zaujal, byl Hotjar. Je odlišný od ostatních analytických nástrojů, které vám na výstupu často dají jen číselná data, u kterých si musíte jejich význam pro vaši stránku často interpretovat sami. Hotjar vám zanechává minimální prostor pro nejisté odhady a dá vám docela dobrou představu toho, jak se průměrný návštěvník vaší stránky chová. Zatím jsem využil dvě nabízené funkce: Heatmapy a Recordingy.

Heatmapy

Heatmapy jsou velice užitečné například na stránkách, na kterých jsou implementovány nové prvky a potřebuje se zjistit, jestli je návštěvníci vůbec využívají. Heatmapy dokážou zaznamenat, kde na stránce návštěvníci klikali, kde se nejčastěji vyskytovala jejich myš a kolik procent návštěvníků sjelo až na konec vaší stránky.

Recordingy

Recordingy dokáží nahrát obrazovku uživatele na vaší stránce. Na rozdíl od heatmap, recordingy dokážou návštěvníka sledovat přes několik vašich stránek, až do chvíle, než odejde z vaší domény. Výhodou je, že vidíte přesné chování každého uživatele. Nevýhodou je, že musíte každé video shlédnout zvlášť, což může zabrat strašné množství času.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *