Clickbank: co to je a jak funguje

V dnešní době už má skoro každý představu, co znamená online platební brána a k čemu slouží. Ve zkratce – online platební brána slouží k placení online, tedy provedení transakce mezi kupcem a prodejcem, kdy kupec posílá peníze prodejci přímo ze svého bankovního účtu. K nejznámějším platebním bránám patří GoPay, PayU, PayPal, ale také naše banky mají své online platební brány – ČSOB, Fio, a další.

ClickBank1 (dále jen CB) se řadí mezi online platební brány. Především je využívána na americkém trhu, ale lze se s ní setkat globálně. CB nabízí možnost i promování jednotlivých produktů, ze kterých pak affiliates2 mají provizi za nákup. Velká výhoda promování na CB je obrovský počet affiliates, kteří váš produkt mohou promovat na stovkách stránek, což přináší další zisk.

Osobně jsem se setkal s desítkami produktů prodávaných i promovaných na CB. Tyto produkty byly ve většině případů tzv. info produkty, jinými slovy digitální produkty ve formě videí, audio nahrávek, nebo PDF dokumentů.

Pro využití CB platební brány je třeba mít CB účet a nejlépe také své webové stránky, kde budete prodávat či promovat daný produkt. Prodávat i promovat lze i čistě přes reklamy. Promování může být jednodušší díky tomu, že lze rovněž využít odkaz, který povede na prodejní stránky majitele produktu. Daný odkaz zajistí uložení informace o tom, že kupující šel přes váš affiliate odkaz, abyste obdrželi provizi.

Každá stránka musí dodržovat CB pravidla, které chrání kupce před nepravdivými informacemi a proti podvodům obecně. Např. každá prodejní stránka by měla obsahovat CB odznak, který by měl zaručit, že daná stránka byla zkontrolována lidmi z CB.

Jakmile je prodejní stránka dokončená, je třeba založit si účet na CB a vytvořit produkt2. U produktu je nutno vyplnit, v jaké formě se bude prodávat (audio, video, e-book, atd.), kde (odkaz na stránku), cena a další doplňující informace. Lze také nastavit, jestli je tento produkt fyzický, např. budete posílat klasickou knihu kupujícímu domů, dále cena, která může být jednorázová, či opakující se (např. měsíční poplatky).

Po dokončení nastavení CB účtu společně s vytvořením produktu je třeba poskládat prodejní odkaz4, který použijete na prodejních stránkách. Odkaz se skládá z produktového unikátního označení, jména účtu prodejce a CB linku, který je pevně stanoven. Ve výsledku to vypadá následovně – http://PRODUKT_ID.JMENO_UCTU.pay.clickbank.net

U prodeje jednoho produktu nemusíme zůstávat. CB umožňuje připojení tzv. PitchPlus Upsell Flow. To v praxi znamená, že můžeme vytvořit až 5 dalších produktů, pro každý takový produkt je potřeba další webová stránka, a napojení těchto stránek na sebe. To způsobí, že když si váš zákazník koupí „hlavní“ produkt, CB jej přesměruje automaticky na váš další v řadě jdoucí produkt a takto to udělá až 5-krát, podle toho, kolik jste si nastavili produktů v PitchPlus Upsell Flow. Vytvořený PitchPlus Upsell Flow má svoje identifikační číslo, které se píše do prodejního odkazu, což by vypadalo třeba pro „1“ takto – http://PRODUKT_ID.JMENO_UCTU.pay.clickbank.net/?cbfid=1

 

1ClickBank – http://www.clickbank.com/

2Affiliates – lidé, kteří promují produkt, ze které následně mají provizi.

3Vytvoření produktu – https://support.clickbank.com/hc/en-us/articles/220364027-Creating-Your-First-Product

4Prodejní odkaz – https://support.clickbank.com/hc/en-us/articles/220364087-Creating-a-Payment-Link

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *