Instagram zvýší návštěvnost a oblíbenost webu

Instagram. Kdo by jej neznal..?

Pro některé je to sociální síť nabízející snadnou úpravu a publikaci fotografií, pro jiné zase nástroj pro tvorbu obsahu na jiné sociální sítě nebo dokonalý marketingový nástroj. Přestože je tato lifestylová aplikace vnímána na českém území spíše jako zdroj zábavy a osobního vyžití, je možné ji využít i k prospěchu podnikání nejedné firmy. Dnes již renomovaná aplikace si získává každým dnem v České republice mnoho nových uživatelů a fanoušků. Dá se očekávat, že se letos toto číslo bude vysokým tempem navyšovat.

Chytrý telefon: nástroj propojení offline a online prostředí

Aplikaci, která je takřka ryze mobilním médiem, lze využít v offline prostředí pro zvýšení návštěvnosti restaurace, obchodu, ale také v online prostředí pro zvýšení návštěvnosti webu. Dále například pro zvýšení povědomí nebo pro budování oblíbenosti značky. V tomto je Instagram velice efektivním, přesto mám pocit, že v Česku stále podceňovaným médiem.

Efektivní. Proč?

Mohou za to fotky. Krásné, stylové, působivé, mohou nést sdělení, informace nebo grafiku. Ve spojení s hashtagy jsou nenásilnou formou vzbuzující v nových uživatelích zájem. Lidé obecně v dnešní době málo čtou a delší texty na internetu nečtou vůbec. Až 60% uživatelů jsou tzv headlineři, kteří jen proletí titulky a pokud je nezaujmou, přeskočí dál. Proto jsou fotky účinným řešením pro přenos informací, které chcete sdělit publiku svého podnikání. Hashtagy jsou způsob, jak díky těmto “keywords” propojit uživatele s vaší značkou a kýženou fotografií – sdělením.

Stories

Jsou skvělou funkcí, která umožňuje udržovat pozornost followerů a lákat je na svůj profil, či průběžně informovat o dění. Stále mnohem častěji využívaná jsou videa, na kterých uživatelé udrží více pozornosti, méně přeskakují jednotlivé příspěvky dne a spend time je obecně delší. Po původní originalitě stories v podobě Snapchatu už dnes neštěkne pes a staly se smysluplnou součástí Instagramu.

Reklamy: Jednoznačně influenceři

Reklamy na Instagramu fungují podobně jako na Facebooku. Pochopitelně. Nicméně o jejich efektivitě by se dalo spekulovat. Na Facebooku je možné díky reachi dosáhnout mnoha reakcí na fotkách a tím si zařídit organické šíření. Naproti tomu na Instagramu nic takového není. Reakce na propagovaný příspěvek v podobě lajků a komentářů žádnou další přidanou hodnotu nemají a tak jediná šance jak měřit výsledek reklamy je konverzní poměr Instagramem vkládaného tlačítka. Z mé osobní zkušenosti lidé neradi reagují na něco, co nefollowují a spekulovat by se také dalo o správné funkci targetingu reklamy.

Mnohem účinnějším se zdá být využití influencerů. Lidí, kteří za úplatu dokáží ovlivnit své followery k akci. Uvedu příklad:

Petr je motorkář s velkým počtem followerů z oblasti, o kterou se zajímám a potřebuji jí oslovit s nabídkou nového motorkářského obchodu. Stačí tedy nabídnout Petrovi, zda-li by se o obchodu nezmínil a poslal na svůj profil několik fotek mého zboží. Pokud se dohodneme a on svému publiku informaci předá, je velká pravděpodobnost, že komunita můj nový obchod mnohem lépe přijme a vše povede k více objednávkám v obchodě.

Snadné vytváření obsahu pro sociální sítě

Facebook, Twitter… i tyto sítě již nějaký čas pracují s hashtagy – při sdílení z Instagramu tedy hashtagy nepřijdou vniveč.  Počet aktivních uživatelů těchto sítí je majoritnější než počet uživatelů Instagramu. Je to tedy jednoduchý způsob vytváření obsahu pro sociální sítě a zároveň možnost oslovení nových uživatelů, fanoušků, followerů či zákazníků.

Instagram pomáhá zlepšovat image a povědomí o firmě, takže stojí za to mu věnovat pozornost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *